De eerste kilometers - Reisverslag uit Katherine, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu De eerste kilometers - Reisverslag uit Katherine, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers

30 September 2015 | Australië, Katherine

Met onze nieuwe aanwinst vertrokken we in Noordelijke richting met bestemming Port Douglas en het Daintree Rainforest. Allereerst hebben we in Port Douglas een matras opgepikt uit de auto van een andere backpacker. Hij had z'n auto daar helaas moeten laten staan omdat zijn versnellingsbak kapot was gegaan maar had nog wat spulletjes in z'n auto liggen die we wel mochten hebben. Wat een pech voor hem ("de één z'n dood is een ander z'n brood"). Hij had er maar een dikke 100 kilometer in gereden en de auto wilde geen meter verder meer. Het is dus echt wat meerdere garagehouders al tegen ons zeiden: "buying a second hand car is always a gamble". Nu maar hopen dat ons zoiets niet overkomt. Het weer in Port Douglas was niet super wat ervoor zorgde dat in het strandstadje niet heel veel te beleven was. Dus na een poosje op 'The 4 mile beach' te hebben gewandeld en wat 'slaapgerei' te hebben gekocht zijn we verder gereden naar het Daintree Rainforest. Het was nog 70 km rijden dus goed te doen. Al gaf onze navigatie wat anders aan. Volgens de navigatie was het nog zo'n 1,5 uur rijden. Op zich prima alleen zouden we in de schemering aankomen, wat met name Erwin helemaal niks vond. In alle reisgidsen staat beschreven niet 's avonds te rijden in verband met aanrijdingen met de Australian wildlife zoals kangoeroes en cassowary's. Maar Erwin kon zich niet voorstellen dat we over zo weinig kilometers zo lang zouden doen dus we besloten te rijden en maar te zien waar we uitkwamen. Dat was dus bij de ferry. Ah dat verklaarde dus waarom we er zo lang over zouden doen ;) Gelukkig viel het al met al mee en waren we toen het donker werd net op de camping gearriveerd. Mede dankzij onze Belgische backpackervriend en met onze gekochte spulletjes konden we de eerste nacht in onze auto doorbrengen!
Na prima geslapen te hebben (Erwin werd wel wakker van het regen op het dak en licht dat in de auto scheen), brachten we een bezoekje aan het super mooie strand. Deze lag aan onze camping -omdat we in het donker aankwamen hadden we helemaal niet gezien dat onze auto een dikke vijf meter van een heel mooi -bijna prive- strandje stond-. Daarna zijn we naar Cape Tribulation gereden. Hier heb je uitzicht over hoe het tropisch regenwoud overloopt in de zee -ook heel erg mooi en bijzonder-. We zijn twee dagen in Daintree gebleven en we hebben heel wat mooie plekjes gezien. Verder hebben we een hike door de Mossman Gorge gedaan. Een wandeling midden door het regenwoud en verschillende 'creeks' (soort klein riviertje). Het regenwoud was (voorlopig) het noordelijkste stukje dat we zouden zien, aangezien we weer naar het zuiden zouden rijden met als eindbestemming Airlie Beach. Na een pitstop bij 'ons' voormalige hostel (het voelde toch als thuis komen) in Cairns reden we de volgende ochtend door naar Townsville -een slordige 300 km zuidwaarts-. Hier wilden we een paar camping spullen bij een meisje ophalen. Op de weg naar Townsville hebben we een bezoek gebracht aan verschillende watervallen, overnacht in Mission Beach (waar we nog dichter (1m.) bij het strand wakker werden :D), de Wallaman waterval en een nationaal park bezocht met o.a. daarin een hele mooie creek met zo helder water dat je alle vissen en schildpadden kon zien zwemmen. De Wallaman waterval is met zo'n 278 meter de hoogste 'single drop' waterval van Australië en was erg mooi om te zien. Na Townsville hebben we een dagje op één van de vele eilanden die Australië reik is, Magnetic Island, doorgebracht. - jeetje als ik dit zo op schrijf schrik ik er bijna van wat we allemaal alweer hebben gezien en nog meer van dat ik het bijna alweer vergeten was :o - Waar we meerdere stranden en baaien hebben bezocht en onze eerste koala hebben gezien! Het was nog een wilde ook ;) De koala is net als de panda's in China echt super schattig maar oh zo lui. Het ding was totaal niet onder de indruk van ons en sliep rustig verder ook al stonden we pal onder hem.
Nu we het toch over Australische dieren hebben. Nabij Townsville zijn we naar een wildreservaat, de Billabong Sanctuary geweest. Hier was al het Australische wildlife te zien van koala's tot krokodillen en van kangoeroes tot cassowarys's. Het leuke was dat het erg interactief is; zo kon je slangen en krokodillen vasthouden, dingo's, wombats en koala's aaien & kangoeroes en kaketoes voeren. Al met al erg leuk om op deze manier kennis te maken met de Australische dieren! Na de nacht door te hebben gebracht op één van de vele rest area's die Australië kent kwamen we de volgende ochtend aan in Airlie Beach. Hier hebben we een drie-daagse zeiltrip geboekt naar The Whitsundays. Een eilandengroep voor de kust van Airlie Beach wat heel mooi schijnt te zijn, we zijn benieuwd!!

• 30 September 2015 - 07:51

Trijntje:

Wat een mooie dingen maken jullie mee! Prachtig om te lezen, zal duimen dat de auto het goed blijft doen :-) dikke knuffel!!!

• 30 September 2015 - 08:19

Alie Dekker:

Hallo Elise en Erwin, wat weer een mooi reisverslag. Zoveel mooie dingen zien in zo'n korte tijd en dan al dit moois te onthouden. Maar gelukkig hebben jullie een camera bij je om al dit moois vast te leggen. Heel veel reisplezier!

• 30 September 2015 - 11:02

Martha:

Jullie maken wat mee!! Gelukkig kunnen jullie de verslagen teruglezen en "later" de herinneringen weer ophalen

• 30 September 2015 - 15:19

Mas En Truus:

Wat een geweldig mooie belevenissen allemaal, super! Goed om het vast te leggen om niks te vergeten en ook leuk voor ons om te lezen :-). Geniet nog maar fijn verder van al dat moois. Lieve groetjes van ons.

• 30 September 2015 - 18:42

Gerie:

aaaah, leuk leuk leuk!!! En die zeiltocht was volgens mij super. Zo aan de fb fotos te zien... :) .

• 01 Oktober 2015 - 20:58

Hilma:

Echt leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Je weet het Elise als de auto het begeeft wat je moet doen.
    Aart heeft je toch een korte cursus gegeven wat te doen bij pech.
    Ik wacht wel weer op het volgende verhaal.
    Geniet er van met zijn tweetjes.

gr Hilma

• 02 Oktober 2015 - 15:59

Jeannette:

Geweldig mooi verslag, jullie hebben al zoveel gezien. Maar geniet ervan. Grt uut Elim

• 05 Oktober 2015 - 19:59

Ineke:

Wat weer een mooi verslag, de groetjes van ons