Sydney en omstreken - Reisverslag uit Sydney, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu Sydney en omstreken - Reisverslag uit Sydney, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu

Sydney en omstreken

08 November 2015 | Australië, Sydney

Inmiddels zijn we ook alweer een stukje de oostkust 'op'gereden en is Sydney in zicht! Toch wel een beetje de onofficiële hoofdstad van Australië. Een stad om toch een beetje naar uit te kijken!

Maar voordat we een bezoek aan Sydney zouden brengen, stonden eerst de Blue Mountains op het programma. Eerlijk gezegd hadden we hier nog weinig over gelezen, waardoor we niet echt een idee hadden van wat ons precies te wachten stond. Er waren ons in ieder geval goede verhalen over verteld en daar was niets over gelogen! Het was gaaf!! We kwamen aan met -op z'n Jordi's- mistâââââgh weer waar we stiekem eigenlijk wel een beetje van baalden. De Blue mountains staan namelijk bekent om z'n mooie lookouts & vergezichten. Alleen toen we een poging gingen wagen bij onze eerste lookout; zagen we echt geen hand voor ogen haha! In de hoop dat het de volgende dag beter zou zijn, hebben we de auto bij de lookout laten staan om er de nacht door te brengen. Alleen bleek na een nachtje slapen de mist niet te zijn weggetrokken; het was misschien nog wel erger geworden!! We wilden er het beste van maken -we zijn hier ten slotte maar één keer- dus toch maar aan één van de vele wandelingen die we graag wilden maken begonnen. Welke super was! Door de vele regen van de afgelopen nacht was de waterval waar we langs liepen op z'n top waardoor deze geweldig was :) & toen in de loop van de middag de mist een beetje wegtrok werd het helemaal super! Dit zorgde er namelijk voor dat de bergen iets mysterieus kregen. Dus nog maar een wandeling er achteraan geplakt! Hier hebben we gelijk kennis gemaakt met een voor ons nieuw soort "wildlife" van Australië: de leech(?). Een soort van bloedzuiger welke zich vanuit de bomen op je laat vallen :s En loslaten? Ho maar! Het visitor infocentre had ons gewaarschuwd, alleen waren we ons zout vergeten haha. Dom.

De weergoden waren ons goed gezind. De dag erop was het stralend weer waardoor overige wandelingen met mooi weer hebben kunnen lopen :) Het zag er in eerste instantie niet naar uit maar achteraf gezien hadden we juist erg veel geluk met het weer! We hebben de Blue Mountains van twee kanten mogen bekijken. De mistige -mysterieuze- kant en de mooie zonnige kant! We hebben dan ook flink wat gewandeld. Wat we eigenlijk beiden erg lekker vonden, omdat dit na ons idee alweer een poosje geleden was.

Zaterdags zijn we na twee korte wandelingen doorgereden naar Sydney. Hier zouden we onze Chinese vriend Prince (van de Whitsundays) weer gaan ontmoeten! Hij had ons bij hem thuis uitgenodigd waar hij en een vriend voor ons hebben gekookt. Na de heerlijke Chinese maaltijd hebben we ons gewaagd aan een aantal Chinese "lekkernijen". Hij heeft ons zwart ei, hele pittige pepers, een traditioneel Chinees toetje en natuurlijk Chinese thee laten proeven. Zo hebben we na China toch weer meer geleerd over de Chinese cultuur!

De volgende dag heeft Prince ons meegenomen de stad in. Hij studeert toerisme dus we hadden een soort van 'private tour' door Sydney. Een geslaagde dag, waarin we veel van Sydney hebben gezien! Van chillen bij Luna park, tot foto's maken bij het Opera House & the Harbour Bridge, tot schommelen bij Circular Quay en het strand bij Manly tot chicken'nuts' (nuggets) bij de Burger King en eten in Chinatown. Natuurlijk bij een restaurant uit Prince' "hometown" XI'AN. De dag erna hebben we met z'n tweeën natuurlijk een bezoekje gebracht aan het superbekende Bondi Beach. Waarna we via de coastal walk & de 'sculptures' tentoonstelling weer naar het centrum zijn gegaan. Hier hebben we weer een hapje gegeten met Prince. Dit keer geen Chinees maar wel met een typisch Australisch (aldus Prince) koekje als toetje: TimTam. Die hij ons beter niet had kunnen laten proeven, want ze zijn echt lekker haha! De derde dag Sydney hebben we eigenlijk nauwelijks in de stad doorgebracht maar in een nationaal park een aantal kilometers er onder. Hier is de "wedding cake rock". Een rechthoekige witte steen (like a weddingcake) waar we weer bijzondere foto's hebben gemaakt! Al met al heeft Sydney z'n verwachtingen waar gemaakt en hebben we ons prima vermaakt :) Niet alleen de stad maar ook de omgeving (Blue Mountains en Royal National Park) hebben ons positief verrast! Op naar onze volgende bestemming: Brisbane. Onze eindbestemming waar we de auto weer willen verkopen. Gelukkig wel met een aantal leuke tussenstops tussendoor!!

• 06 Januari 2016 - 10:25

Alie Dekker:

Hallo wereldreizigers, allereerst de beste wensen voor 2016. Weer een heel mooi verslag en vooral dat mooie weer trekt, want hier ijzelt het al 2 dagen. Dus binnenzitten geblazen. Jullie weer heel veel kijk- en reisplezier, groetjes van schutswieke!

• 07 Januari 2016 - 09:34

Trijntje:

Jaaaaa weer een verslag! Ondertussen alweer heel veel gebeurt en ik hou me natuurlijk ook via je moeder op de hoogte

• 07 Januari 2016 - 09:35

Hij pakt dus geen emoticons! Veel plezier en een gigantische dikke knuffel xxxx

• 07 Januari 2016 - 13:50

Gretha :

hoi hoi nog ee n gelukkig nieuwjaar alllebei wat een avontuur weer ben wel jaloers hoor als ik dit allemaal lees erg mooi maar het is jullie gegunt hoot heel veel plezier daar en tot de volgende story dikke knuf

• 14 Januari 2016 - 17:45

Truus.(tante Tjips :-):

Was weer een mooigevarieerd verhaal. Ga zo nog maar even door. Enjoy en greetz.