The eastcoast - Reisverslag uit Forster, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu The eastcoast - Reisverslag uit Forster, Australië van ErwinElise - WaarBenJij.nu

The eastcoast

14 November 2015 | Australië, Forster

Na een aantal stops in onder andere Port Stephens, Tea Gardens, Forster en Port Macquarie waar we uiteraard weer een nationaal park hebben bezocht, dolfijnen hebben gespot, op het strand hebben gezeten en zandduinen hebben beklommen (erg gaaf, je waant je heel even in de -mini- Sahara) kwamen we aan in Bellingen. De 'gateway' van de waterfallway. Omdat we 'the waterfallway' veelbelovend vonden klinken hebben we in de buurt een camping opgezocht om de volgende dag deze scenic route te rijden! We waren vroeg; dus tijd voor een spelletje monopoly! Halverwege het spel kwam het met bakken uit de lucht -goed voor de watervallen!- waarna we snel de auto zijn ingekropen en het monopolyspel hebben voortgezet. Het heeft wel wat hoor, leven in de auto. We hadden een beetje hetzelfde -gezellige- gevoel als je hebt wanneer je met keiharde regen, knus in een klein tentje ligt. Alleen nu heb je al je spullen bij de hand :). Ik denk eerlijkgezegd dat we het wel gaan missen, het slapen in de auto! Maar goed, the waterfallway. De drie watervallen die tot de route behoren waren prima maar niet echt spectaculair. Het was wel weer een leuke dag maar Australië heeft betere watervallen! Wat ons betreft is de waterfallway een mooie route om van het binnenland naar de kust te rijden (en vice versa) maar niet iets om speciaal voor heen en weer te rijden. Niet echt een mega succes dus.

We vervolgden onze weg via Grafton. Een plaatsje welke bekent staat om z'n straten vol met prachtige paarse Jacaranda's. Wat zeker een mooi gezicht was. Hierna reden we door naar het bekende Byron Bay en daarmee ook naar het meest oostelijke stukje vaste land van Australië waarna we onze weg vervolgen naar de Gold Coast! Hier hebben we zo'n twee dagen doorgebracht. De Gold Coast staat toch wel een beetje bekent als wahalla voor de zon & surf liefhebber. We hebben dus vanaf het strand een poosje naar een aantal surfers gekeken. Verder hebben we o.a. platypussen (vogelbekdier) gespot in David Fleas wildlifepark & even door de stad en over het strand geslenterd. Al met al een geslaagde dag tenminste tot dan ;) Op weg naar onze camping stopte midden in de spits onze auto ermee. We stonden vooraan bij het verkeerslicht toen de motor afsloeg. Eerst konden we er wel om lachen maar toen we zagen waar we stonden (vooraan, druk kruispunt, vierbaanswegen) en de auto niet meer wilde starten kregen we het wel een beetje warm haha. Naar een aantal herstartpogingen bedacht Erwin dat het misschien wel handig was om 'm in de P te zetten in plaats van de D waar ie nog in stond. Goed idee want hij startte meteen! We konden dus onze weg vervolgen maar wel met een minder lekker gevoel. Over één dingen waren we in ieder geval uit: die auto moest zo snel mogelijk worden verkocht ;) Na nog een dagje zon & strand aan de Gold Coast was het nu echt tijd om naar Bisbane te rijden. Niet zoals we eerder dachten eerst nog verder naar het noorden naar Noosa en Fraser Island maar linea recta naar de autoverkoop in Brisbane!

• 06 Maart 2016 - 10:33

Alie Dekker:

Succes met de verkoop auto en met jullie reis