Dag 15: Transmongolië express; Ulaan Baator - Bei - Reisverslag uit Peking, China van ErwinElise - WaarBenJij.nu Dag 15: Transmongolië express; Ulaan Baator - Bei - Reisverslag uit Peking, China van ErwinElise - WaarBenJij.nu

Dag 15: Transmongolië express; Ulaan Baator - Bei

30 Juli 2015 | China, Peking

Ulaan Baator - Beijing was het laatste deel van de, tot nu toe super leuke, Transmongolië expres (aanrader!). Voordat de trein om 8.00 uur vertrok, kregen we nog een ontbijt in ons hotel. Dit bleek een traditionele Mongoolse soep te zijn. Deze was lekker, alleen hadden we toch een andere voorstelling van een ontbijt (we denken dat de soep een 'left-over' was van de vorige avond). Al heeft Elise trouwens niet veel soep gehad. Na de tweede hap zag ze dat er een dode vlieg in haar zat. Wij dachten dat dat alleen in moppen voorkwam "ober er zit een vlieg in m'n soep", maar niet dus. Dit keer moesten we onze coupé delen met een Duitse jongen en een Mongools meisje. Prima gezelschap want nu hebben we veel nieuwe kaartspellen in ons repertoire (altijd leuk voor thuis). Het grootste gedeelte van deze reis hebben we gekaart. Ook hebben we erg genoten van het uitzicht! We reden langs de Gobi desert; een heel uitgestrekte woestijn waar ook kamelen liepen (die iedereen heeft gezien behalve Erwin). Na de woestijn kwamen we bij de grens van China. Ook hier was weer een heel circus van papieren en (paspoort) controles net als bij de grens van Rusland en Mongolië. Op de grens werden er ook nieuwe wielen onder de trein gezet i.v.m. een ander soort spoorlijn in China. Al met al een oponthoud van 5 á 6 uur, maar we waren in China! En dat voor een hele maand :) Nabij Beijing werd het uitzicht erg mooi! We passeerden hele hoge bergen en lange tunnels die door de bergen heen gingen. Na een rit van circa 28 uur waren we in Beijing! Onze Transmongolië expres zat erop en nu kon onze reis echt beginnen (aangezien dit een georganiseerde tour was om lekker in te komen)!

• 04 Augustus 2015 - 10:35

Martha:

Liep een beetje achter met het lezen van jullie reisverslagen maar heel leuk om jullie belevenissen zo "sprekend" te kunnen lezen! Heel veel plezier in China!!

• 04 Augustus 2015 - 11:50

Erwin:

super leuk om allemaal te lezen! en nu in China!!! Wouw super leuk! veel plezier nog en geniet er van :)

gr, Erwin

• 04 Augustus 2015 - 17:38

Trijntje:

Nu dus voor t echie! Pas goed op elkaar en geniet van alles wat jullie tegenkomen. Dikke knuffel!!

• 08 Augustus 2015 - 10:03

Karel:

Tsjee, ben donders jaloers op jullie reis. Fantastisch om alles te lezen. Jullie verblijven een hele maand in China nog wel. Of gaan jullie de hele Chinese Muur lopen? Ik zie uit naar jullie volgende reisverslag.